افزایش سرمایه ۶۷ درصدی سرمایه‌گذاری هامون صبا

افزایش سرمایه ۶۷ درصدی سرمایه‌گذاری هامون صبا

در مجمع عمومی وهامون تصویب شد
افزایش سرمایه ۶۷ درصدی سرمایه‌گذاری هامون صبا

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا با تصویب افزایش سرمایه ۶۷ درصدی این شرکت برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا از شرکت‌های تابعه شستا با گزارش هیأت‌مدیره و اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت در خصوص افزایش سرمایه آغاز گردید. افزایش سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی به میزان ۶۷ درصد است و سرمایه این شرکت را از مبلغ ۳۰۰۰ میلیارد ریال به ۵۰۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد داد. سازمان بورس و اوراق بهادار پیش‌تر مجوز افزایش سرمایه این شرکت را صادر کرده است.

محسن صادقی باطانی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا در خصوص این افزایش سرمایه گفت: پیشنهاد هئیت مدیره برای افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار‌ مالی و عدم خروج نقدینگی از شرکت درجهت تقویت پرتفوی سرمایه‌گذاری شرکت است. مبلغ افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهام‌داران تامین می گردد. وی ادامه داد: سود خالص شرکت در صورت افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰، ۳۰2 میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱، ۳۱۶ میلیارد تومان خواهد بود؛ اما در صورت عدم افزایش سرمایه مجبور هستیم که بخشی از پرتفوی سرمایه گذاری را به منظور پرداخت سود سهام سال گذشته به فروش برسانیم.
او با تأکید بر این نکته اضافه کرد: سهام‌داران محترم لازم است که این نکته را در نظر داشته باشند با توجه به زمان لازم جهت طی کردن فرآیند‌های قانونی، افزایش سرمایه تا زمان مجمع عمومی عادی سالانه به ثبت نخواهد رسید و بنابر این به حق تقدم‌ها سود تعلق نخواهد گرفت.
لازم به ذکر است که شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا از شرکت‌های فرعی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین و از شرکت های زیرمجموعه شستا است. ​

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.